Week 24 ⬇️:

🔝 kreeg ik deze week toegestuurd voor mijn werk als Leefstijlcoach.
Zorgen voor anderen doe ik al mijn hele leven. Het voelt bijzonder en krachtig om dat nu op een officieel bordje uitgedrukt te zien.
Als zorgprofessional is mijn motto: zorgen voor de toekomst wil je doen, niet maken 💪
Week 23 ⬇️:
Voor De Groene Giraf schrijf ik sinds dit jaar een nieuwsbrief. De juni nieuwsbrief ging over taal, sport, spel en (on)gezonde stress.
In het artikel Wat vertellen we de kinderen? geef ik tips hoe je met kleine aanpassingen in je taalgebruik en dagelijkse werkwijze als professional, ouder of verzorger een kind kunt leren zich (meer) te ontspannen.
Je leest de hele nieuwsbrief hier of ga direct naar De Groene Giraf .nl / berichten voor de tips.

🔝 Een foto in de nieuwsbrief © Ilse Vlaming
Week 22 ⬇️:

Via de Augeo Foundation volg ik regelmatig webinars om op de hoogte te blijven van onderwerpen waarmee ik als professional mee te maken kan krijgen. Een onderwerp als dit blijkt voor veel professionals lastig om te erkennen, want onnatuurlijk. En lastig om aan te pakken, want het doorgaans minderjarige kind kan geen kant.
Toch kun je met een kleine interventie een kind al wat helpen en vooral versterken.
Bevestig de moeilijkheid en uitzonderlijkheid van de situatie, de pijn van het ongewone. Maar vooral: leer het kind ‘simpele’ vaardigheden waarmee hij/zij zichzelf tot rust kan brengen en hopelijk wat beter om kan gaan met de stress en emoties. Ademhalingsoefeningen, grondingstactieken, ontspanningsspelletjes.
Je lost de situatie waarin het kind zit er niet mee op, maar als een kind leert om zichzelf staande te houden, is dat al enorme ‘winst’.
Week 21 ⬇️:
Te grappig beeld deze week:
een boek dat uit het raam geflikkerd is:

of is het boek zelf uit het raam geflikkerd?
Geen idee welke van deze twee klopt; dat onderzoek loopt nog. First things first:
er ligt hier een boek!
En dus maakte ik in eerste instantie een razendsnelle inschatting van de situatie:
✔️ dit boek lag er vanmorgen nog niet
✔️ ik heb geen activiteit op de galerij gehoord
✔️ er zijn daar geen lopende projecten
✔️ het raam is dicht dus dat boek kan niet meer naar binnen
✔️ het regent …
… en ging gelijk over tot actie!
Want tja, ik kan het dan wel een grappig beeld vinden en het beeld-boek zo laten liggen zo dat anderen er ook even om kunnen lachen, maarja je weet nooit zeker of iemand anders dezelfde humor heeft.
Daarbij: als iets of iemand op de grond ligt, raap ik het op. Daar doe ik niet moeilijk over.
Dus daar ging ik hoor; door de regen, door de subtiele shift in mijn leden heen bij het zien van het overduidelijke hoogteverschil onder mij, op naar het boek, het boek dat overduidelijk gered moest worden.
Een paar flinke stappen verder buig ik me voorover om het object van mijn aandacht op te rapen van de roosters.
….
vond ik de hele situatie tot dan toe al bijzonder en grappig, toen ik de titel las, dacht ik W.T.F.!
-ik geef het gelijk toe, sorry, het is nogal ouderwets maar dit is wat ik hardop dacht-
“What The FAq! Waar staan de camera’s?!’.
Wat was/is hier nou gevallen / het geval?!
Klik verder voor de-bijna-zelfde ervaring als ik had op d.d. 20 mei 2026 en De keiharde clou.
Week 20 ⬇️:
Nog drie dagen … (m’n weken lopen van zaterdag tot zondag) maar hier is-ie al hoor:
mijn beeld van deze werkweek:

ik lig hier op de bank in de huiskamer van De Groene Afslag tussen alle bedrijvigheid door van alles te verwerken. Dit is een realistisch beeld.
Zelfontspanner op 10 seconden en daar lig ik hoor: voor de eeuwigheid online 😉
Titel van dit werk = Living the dream’
#realisme #practisewhatyoupreach
Meer weten over De Groene Giraf? klik hier.
Meer weten over mij? Kijk hier ⬇️ of klik hier.
Week 19 ⬇️:
Yay, ik heb het leefstijlvignet van Vereniging Arts en Leefstijl behaald!
Vul mijn naam in en je vindt me zo:

Om het Leefstijlvignet te behalen en te behouden volg je via Arts en Leefstijl opleidingen, bijscholingen en/of cursussen.
Onderstaande kennis heb ik de afgelopen maanden opgedaan:

Week 18 ⬇️:
Geen beeld deze week maar twee stukkies tekst over voetbal.
- het eerste heet Kansloos en schreef ik n.a.v. De Paspoortkwestie.
- het tweede heet Boekje open doen en schreef ik n.a.v. een boekje dat ik kreeg.
Klik 🔝🔝🔝 op de letters om de teksten te lezen.
Wil je mij volgen op LinkedIn of vrienden worden?
Week 17 ⬇️:

Me, my self and I, daar ging deze week over.
Zie hier het resultaat. En met
ik heb mezelf niet veranderd of zo,
en ik doe ook niet ineens iets heel anders 😉
ik kijk wel anders dan ik zo willen en niet in de camera maar dat komt omdat ik de vlinder die achter me vloog ook op de foto wilde zetten. Is gelukt: zie je hm? Of haar?
Week 16 ⬇️:

Een foto van mijn jongste zoon; hier op weg naar wat vermoedelijk zijn laatste officiële middelbare schooldag wordt.
Vermoedelijk… je hoopt het maar weet het niet zeker. Een pittige tussentijd, deze periode. Hij staat er goed voor maar examens tellen voor de helft mee, dus zeker weten, doe je niks. Je kan wel een inschatting maken.
En dat doet hij dan ook. Continue.
Op het moment dat ik deze foto maak, stopt-ie (Max), bijvoorbeeld net zijn handen in z’n zakken. De weg is vrij.
Als je closer kijkt, zie je de betekenis van de verkeersborden.
De eerste twee rechts is hij gepasseerd.
De twee voor hem wijzen op een P en een doodlopende weg ….
Hij weet waar hij naartoe gaat en gaat door.
Hij kijkt er niet eens meer naar. En ik weet inmiddels ook dat hij ‘sterker in de kop is’ dan wat bijgeloof.
En dat er altijd nog een way out left is 😉
15 ⬇️:

Deze foto maakte ik op 6 april om 8u42 en 30 seconden hangend op de bank kijkend naar de hemel.
Precies op het moment dat de bemanning van de Artemis door de lucht vloog op weg naar hun rondje om de maan.
14 ⬇️


Hier was ik op een event als toehoorder maar omdat ik dan toch wat wil doen met mijn tijd, maak ik beelden. Zoals deze twee van de hoofdpersoon in de ring terwijl hij bijzonder z’n best doet om gezien te worden.
Natuurlijk heb ik ook het gewone beeld scherp, just in case 😉
13 ⬇️

Oke, dit is wellicht het minst tot de verbeelding sprekende beeld in deze reeks ever. Maar wat je hier ziet is het Dashboard wat wij (Jan en ik) hebben ontwikkeld voor klanten van De Groene Giraf.
Ik ben (logischerwijs) erg enthousiast over de mogelijkheden die het dashboard biedt. Voor je zelf zien? Vraag via dashboard.degroenegiraf.nl een demo of via mij natuurlijk 😉
12 ⬇️

Dit beeld van mijn twee zoons die elkaar een bolder op helpen, maakte ik vijftien jaar geleden in Fontainebleau, een tot de verbeelding sprekende plek vlakbij Parijs. Het beeld is in ene actueel omdat het wordt gebruikt voor de net gelanceerde nieuwe site van DeGroeneGiraf.nl.
11 ⬇️

Geen fraai beeld dit; terwijl ik werk in het groen beschik over leven en/of dood.
10 ⬇️

Stil leven.
9 ⬇️

Op mijn ‘patrouille’ door het dorp stuitte ik op een gekke situatie.
ik vind hier wat van en wat ik vind mag ik houden.
8 ⬇️

Oei, ik roei.
7 ⬇️

Titel van dit werk #uncensored.
Dit beeld maakte ik bij een stukkie over thuis-werken.
6 ⬇️

“Ben je aan het troeptrimmen Ilse?”
Vroeg iemand me n.a.v. deze gepubliceerde foto.
Nee, ik raap iemand op van de grond.
5 ⬇️

Niet lang terug was ik op een ondernemers event in Utrecht en sprak ik iemand die gelijk met me wilde linken. Nog terwijl we stonden te praten zocht-ie me online op:
‘Uh? Ben jij dit?’
Ik: ‘Jes, dit ben ik’
‘O echt?! ik herken je helemaal niet, in het echt ben je …..’
Hij viel stil, nam wat afstand en bekeek me nog eens goed.
‘…..in het echt ben je veel leuker.’
Klopt 😂 en behoorlijk grappig ook 🙌 😂
4 ⬇️


Onderweg naar een werkding in Utrecht viel mijn oog op dit straatbeeld.
Weird.
3 ⬇️

🔝 het jaarthema, wat mij betreft:
Net werken.
Oftewel: netjes werken.
Wat een rust dat geeft.
2 ⬇️



Nieuwjaarsreceptie Gooise Meren 2026 in drie beelden.
1 ⬇️



Op de kop af twintig jaar; hoe bizaaarrrr 😂😅
🔝
Wauw, je bent helemaal hier gekomen.
Dan vond je er dus wat van.
Wat leuk.

